fbpx

8—15 kwietnia 2024

Warszawa

Noc po ciężkim dniu


Pierwszy film z udziałem Beatlesów chwyta niepowtarzalny moment: najsłynniejszy zespół w historii szaleje na ekranie, John, Paul, George i Ringo są piękni, beztroscy i wciąż dosyć niewinni. Lata 60. nabierają rozpędu, brytyjska inwazja stała się faktem; popkultura nigdy nie będzie już taka sama. Timeless z dumą zaprasza na pierwszy polski pokaz rekonstrukcji kultowego, wypełnionego po brzegi piosenkami i gagami przeboju Richarda Lestera. Muzycy grają tu samych siebie, a raczej komediowe wersje obleganych przez fanów młodych bogów. 36 godzin z życia grupy w Londynie ma nowofalową lekkość, brytyjską ironię i dokumentalną zadziorność, a wszystko przy wtórze takich utworów jak Can’t Buy Me Love, She Loves YouAnd I Love Her. W końcu, jak pisał niedawno John Higgs w równoległej historii Jamesa Bonda i Beatlesów: 007 niósł ze sobą śmierć, muzycy z Liverpoolu stawiali natomiast na miłość.

Sebastian Smoliński

Richard Lester (ur. 1932) jest amerykańskim reżyserem. W 1953 roku przeprowadził się do Londynu i zaczął pracować jako reżyser w niezależnej telewizji. Kiedy Beatlesi podpisali kontrakt na produkcję filmu z nimi samymi w rolach głównych, z listy proponowanych reżyserów wybrali Lestera. W 1965 roku wyreżyserował on następny film Beatlesów Na pomoc! Później nakręcił kilka ważnych „swingujących” obrazów, m. in. komedię erotyczną Sposób na kobiety (1965) i satyrę Jak wygrałem wojnę (1967).

Rekonstrukcja 4K.

Lorem ipsum

Lorem ipsum

DATA

8 kwietnia 2024

GODZINA

20:30

MIEJSCE

Kino Iluzjon Stolica

KOPIA / TYP WYDARZENIA

DATA

13 kwietnia 2024

GODZINA

23:00

MIEJSCE

Kino Iluzjon Stolica

KOPIA / TYP WYDARZENIA

TYTUŁ ANGIELSKI

A Hard Day’s Night

TYTUŁ ORYGINALNY

A Hard Day’s Night

JĘZYK

angielski

NAPISY

polskie

SEKCJA

REŻYSERIA

CZAS TRWANIA

87 min

ROK PRODUKCJI

1964

KRAJ PRODUKCJI

WŁAŚCICIEL PRAW

Bruce and Martha Karsh

TRIGGER WARNING

???

Noc po ciężkim dniu okazała się Obywatelem Kane’em wśród musicali jukebox, błyskotliwą krystalizacją tak różnorodnych cząsteczek kulturowych, jak popowy film, rock ‘n’ roll, cinéma vérité, Nowa Fala, Free Cinema, afektowana kamera z ręki, frenetyczny montaż, kult niezainteresowanego seksem nastolatka, pół-dokument i wystudiowana spontaniczność.

– Andrew Sarris

PRODUCENCI_TKI

Walter Shenson

PRODUKCJA

Walter Shenson Films, Proscenium Films

OBSADA

John Lennon, Paul McCartney, George Harrison, Ringo Starr, Wilfrid Brambell

SCENARIUSZ

Alun Owen

ZDJĘCIA

Gilbert Taylor (czarno-białe)

MONTAŻ

John Jympson

MUZYKA

The Beatles

KOSTIUMY

Julie Harris, Dougie Millings

SCENOGRAFIA

Ray Simm

DEKADA

EDYCJA