Początek weekendu w festiwalowym wydaniu!
Weekendu początek w festiwalowym wydaniu oznacza: filmową wycieczkę do Japonii roku 1954, wieczór rozpisany na wiolonczelę i surrealistyczne kino Germaine Dulac, a także pokazy specjalne z Warszawą w roli głównej. Zaczynamy piątek!
Podróże w czasie dla pasjonatów_ek klasyki kina to chleb powszedni. Tym razem obiektywem kamery spojrzymy na lata pięćdziesiąte – dekadę prawdziwie wyjątkową dla japońskiego kina. To właśnie wtedy zarówno Akira Kurosawa, jak i Kenji Mizoguchi, jak głosi krytyczny konsensus, nakręcili swoje największe dzieła, Mikio Naruse wyreżyserował Głos góry, a Godzilla przeraził japońskich widzów. Na piątkowych seansach w ramach sekcji Japonia 1954. Rok cudów pokażemy: Dwadzieścia cztery źrenice, Głos góry, Ukrzyżowanych kochanków, Wschód księżyca i Zarządcę Sansho.
W Warszawie, o Warszawie, z Warszawą w tle. Dla tożsamości Timeless Film Festival Warsaw jako festiwalu odbywającego się w stolicy i adresowanego do stołecznych widzów ważna jest współpraca z Muzeum Warszawy – miejscem, które pielęgnuje historię i tradycje miasta. Podczas specjalnych pokazów krótkich i pełnometrażowych filmów związanych z Warszawą zaprezentujemy fabuły z lat 30. oraz selekcję filmów dokumentalnych, dziś w programie: Dokument o Warszawie: Terytoria stolicy, Janko Muzykant + W krainie X muzy, Szkice Polski. Seanse w Muzeum Warszawy są bezpłatne.
Miłość do kina nie ma wieku, dlatego w repertuarze Timeless Film Festival Warsaw znaleźliśmy miejsce dla tytułów, które pozwalają rozpocząć przygodę z ponadczasowym kinem od najmłodszych lat. W Krainie Ghibli to opowieści rysowane fantazyjną kreską i bohaterowie, którzy poddają się płynnej materii rzeczywistości. A przy tym wszystkim: historie poprowadzone z lekkością, nawet jeśli niejednokrotnie zahaczają o niełatwe tematy. Zapraszamy na weekendowe seanse Narzeczonej dla kota, Tajemniczego świat Arrietty oraz Ponyo.
Fantazje, sny, koszmary – to jedna z najbardziej nośnych metafor kina i jednocześnie źródło najbardziej szalonych pomysłów. To w przestrzeni majaków i imaginacji pojawiają się głowy zamknięte w szklanych kulach, drzwi prowadzące donikąd i wszędzie, perwersyjne marzenia i bezwstydne schlebianie popędom Erosa i Tanatosa. Królową tego uniwersum pozostaje Germaine Dulac – pionierka filmu surrealistycznego, u której zadłużeni są choćby David Lynch czy Maya Deren. Jej dwa najsłynniejsze filmy, Muszelkę i pastora oraz Uśmiechniętą panią Beudet, będzie można zobaczyć już dziś o 20:00 w Muzeum POLIN, z akompaniamentem wiolonczeli – do tego wyjątkowego seansu zagra Dobrawa Czocher, której muzyka również ma często oniryczny wymiar.
O muzyczne alterego TFFW zadba dziś również Klub Festiwalowy Elementy, gdzie o 22:00 rozpoczniemy DJset Hadrian i Mitura, dwójki doświadczonych warszawskich DJów, których połączyła… miłość do kina. Na parkiecie serwują wszystko to, co taneczne, ale niebanalne. Od deep disco po dubstepy. Na zaproszenie Timeless Film Festival Warsaw zagrają specjalny zestaw utworów podkręconych o kinowe nawiązania. Przybywajcie tłumnie!